niedziela, 2 lutego 2014

Jak jen tak i cały rynek

Od 2012 roku korelacja par jenowych z indeksami jest bardzo duża, dlatego myślę, że zachowanie jena jest bardzo ważne dla przyszłego kierunku indeksów.

Nikkei vs USDJPY
DAX vs EURJPY

WIG vs PLNJPY

Poniżej wykresy par jenowych. Najważniejszy USDJPY jest na wsparciu, ale na pozostałych parach wsparcia nie wytrzymały. Dodatkowo, o czym pisałem wcześniej, nikkei też nie obronił wsparcia. Dalsze umocnienie jena wydaje się prawdopodobne i nie wróży to wzrostów na indeksach.

USDJPY
EURJPY
PLNJPY

11 komentarzy:

  1. Już przestaję dodawać te pesymistyczne wpisy i czekam na wynik. Jeszcze tylko wykres etfa EWZ (Brazylia). Skoro zawierucha na rynkach wschodzących jest tymczasowa to czemu wieloletnie wsparcie nie wytrzymało? Nie lepiej jest też na wykresie Bovespy

    EWZ
    Bovespa

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj artykuł, niejako wpisujący się w powyższą teorię:
    http://www.parkiet.com/artykul/7,1359688-Bank-Japonii-moze-podazyc-droga-Fedu.html

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jestem przekonany do wykresu Nikkei z poprzedniego wpisu, gdybyś taką samą linię poprowadził od szczytu to się okaże że linia trendu spadkowego została przebita i indeks jest ponad nią. Chociaż widać wyraźnie że cena zareagowała na linię którą pokazałeś, to jednak nie wiem jak ją traktować w stosunku do tej moim zdaniem głównej, najważniejszej

    OdpowiedzUsuń
  4. Linia analogiczna do tej o której piszesz (przynajmniej tak zrozumiałem), była już w przeszłości dwukrotnie wybijana. [Wykres]

    OdpowiedzUsuń
  5. no tak, rzeczywiście masz rację, nie tędy droga w tym przypadku. Zgodzę się że atmosfera siadła, ale ciągle brakuje moim zdaniem wyraźnych sygnałów sprzedaży czy wręcz odwrócenia trendu. Nawet na wykresie MSCI Emerging nie dzieje się nic, co by się nie działo przez ostatnie 3 lata - czyli ciągle ta sama konsola i bujanie od bandy do bandy

    OdpowiedzUsuń
  6. a gdzie Pan co lmu linia sie trzyma i nie widzi oznakow korekty ? 100 pkt na spx w pare sesji to malo ?

    Ikti

    ten sygnal nie byl fajkiem u mnie tez po dlugoej przerwie intuicja zadzialala bez ystemu. Timing idealnie siadl na poczatek stycznia. SLprzesuwam na mocne TP. Zobaczymy jezeli jada schematem z Sorosem z 2010/2011 to do polowy marca 1875. Jezeli nie to 1900 dopiero koncem roku po minimach w polowie tego roku. Cos mi duzo widzi wzrosty do polowy roku a nigdy nie ma tak jak pisza analitycy. Albo teraz i cykory nie weszly w S jak widzimy na blogach bo cisza i lapia S albo sie kopiemy dalej w boczniaku. Sam mam tylko 1/3 kosza pozycji S jaki planowalem do 1970 rozstawic. Dedek mnie dobrze podsumowal. SKoro taki misiek jak ja widzi wzrosty to spadk izaczynamy teraz. Tylko, ze zanczylem, ze S juz trzeba miec od 1800 do 1970 max rozstawic i na to bylem gotowy i zrobili jak dedus pisal zrzut juz wczesniej. Lepsze te 1/3 planoanego kosza w S na spax niz nic. Dodatkowe L na zlocie i S na w20 stare i trzymane.

    OdpowiedzUsuń
  7. poprawka

    Albo teraz i cykory nie weszly w S jak widzimy na blogach bo cisza i lapia L albo sie kopiemy dalej w boczniaku. Sam mam tylko 1/3 kosza pozycji S jaki planowalem do 1970 rozstawic.
    Na wb blogu duzo szumu robia. Day trajderzy tak maja oni duzych ruchow nigdy nie zlapia. Bo w locie na S kasuja troche a potem traca na lapaniu L a to idzie w dol. Z takimi nie ma sensu pisac.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdaje się, że linia trzymała, aż nie wytrzymała.
    Ja też mam zyski mniejsze niżbym mógł, bo nauczony doświadczenie z krótkimi na zachodzie byłem ostrożny i więcej dałem na gpw. No ale może nasi jeszcze nadrobią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czekam na risk on, żeby nabyć jakieś akcje ... a rynek ucieka. Daleko do sygnału ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałbym się sygnału w najbliższych dniach.

      Usuń
  10. S&P500 - na tygodniowym powstał piękny pinbar na wsparciu. We wtorek wystąpienie Yellen w Kongresie, jeśli zasugeruje że będzie bardziej gołębia niż Bernanke, po korekcie nie będzie śladu

    OdpowiedzUsuń