poniedziałek, 4 lipca 2016

Co nie może spaść...

... musi rosnąć. Globalne rynki były słabe od miesięcy. Było to też wspierane kiepskimi danymi makro. Brakowało tylko katalizatora ruchu. To też dostaliśmy w postaci brexitu. I co? I nie spadło.
W piątek rozmawiałem z kilkoma osobami i powymienialiśmy uwagi o tym, jak jest słabo, że właściwie tylko siedzieć w dolarze i jenie i czekać na krach. Wszyscy zgodnie zapłakaliśmy nad perspektywami polskiego rynku. Po tej rozmowie siadłem do komputera i zakupiłem długie na surowce, rynki wschodzące i właśnie wig20. Sprzedałem wszystkie dolary i jeny.
Po wszystkim (jak każdy z nas) zacząłem szukać argumentów potwierdzających moje nastawienie. Praktycznie nic nie znalazłem, więc jestem spokojny o moje pozycje :)

Szerokość rynku Niemcy

Szerokość rynku USA

Szerokość rynku Polska

15 komentarzy:

  1. USA są przy górnym ograniczeniu 1,5 rocznej konsoli ... Tutaj chyba warto by grać krótkie, póki z konsoli nie wyjdą górą ? Wig20 w obliczu ostatecznego rozwiązania kwestii OFE (likwidacja, nacjonalizacja) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę nie sądzę, żeby charakter odbicia w stanach wskazywał słabość. Wręcz przeciwnie. A sprawa ofe - tak jak mówiłem, nie ma dobrych informacji.

      Usuń
  2. po takim rajdzie faktycznie warto zająć pozycje długie... zwłaszcze, że ani fundamenty ani technika, ani szerkość rynku za tym nie przemawiają. Ostatni niedźwiedzie się łamią, przesilenie blisko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię, że niedźwiedzie mają się bardzo dobrze. Jak się maja źle, to nie zamieszczają u mnie komentarzy, a tu już dwa po kilku minutach.

      Usuń
    2. A ze mnie jaki niedźwiedź ... toż technika podpowiada jak grać w konsolidacji, jak w razie wybicia

      Usuń
    3. Nie wszystkie rynki są w konsolidacji, można coś dobrać.

      Usuń
    4. timing idealny, ciekawe jak to się rozwinie ;)

      Usuń
    5. SLe już poszły czy dalej tkwisz w longach ?

      Usuń
    6. Nie używam SL. Mam jakieś 30% w akcjach. Na razie nie boli, bo mi pozycja w złocie sporo równoważy.

      Usuń
  3. Wszak i Twój autorski system mówi "Risk Off od 24.06.2016"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale brakowało naprawdę niewiele, do zmiany sygnału.

      Usuń
    2. ostatni rajd mógł mieć w jakimś stopniu związek z końcem miesiąca, kwartału i półrocza. Pomagała realizacja zysków (lub ucieczka) z krótkich otwartych pod brexit. Teraz przyjdzie weryfikacja rzeczywistych zamiarów głównych rozgrywających.

      Usuń
  4. No no... trochę brak konsekwencji widzę i zagranie na przekór wszystkim :) Zobaczymy co z tego wyjdzie, powodzenia !

    BudzikM

    OdpowiedzUsuń
  5. też zakupiłem długie na naszym rynku. Do września letnia hossa powinna nas wynieść o jakieś 400 - 500 pkt w górę a usa na 2300 na sp 500.

    Dominik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak widać L sowicie płacą czekam na do września na koniec rajdu i tp.

      Dominik

      Usuń